چگونگی درمان افسردگی
نوشته شده توسط : spudgene

چگونگی درمان افسردگی با "قارچ جادویی"

محققان به تازگی دریافته‌اند که چرا یک ترکیب گرفته شده از "مجیک ماشروم"، مغز انسان را برای تسکین افسردگی تحریک می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، "سیلوسایبین"(Psilocybin) یک ماده توهم‌زا است که در "قارچ‌های جادویی" یافت می‌شود و این توانایی را دارد که مناطقی از مغز را که در افراد مبتلا به افسردگی بیشتر از حالت عادی از هم جدا شده‌اند، به هم مرتبط کند و آنها را کمتر در الگوهای تفکر منفی قرار دهد.

استفاده از قارچ جادویی برای از بین بردن افسردگی شدید

مطالعات قبلی بر روی ترکیبات روان‌گردان‌هایی مانند ال‌اس‌دی و سیلوسایبین، نویدهای قابل توجهی را در درمان انواع شرایط سلامت روان نشان داده است. در بسیاری از موارد، شرکت کنندگان در مطالعه بالینی پیشرفت‌هایی را در غلبه بر "اختلال اضطراب پس از سانحه"(PTSD) یا کنار آمدن با مواجهه با یک بیماری لاعلاج تجربه کرده‌اند.

"PTSD" نشانگان یا سندرمی است که پس از مشاهده، تجربه مستقیم یا شنیدن یک عامل استرس‌زا و آسیب‌زای شدید روی می‌دهد که می‌تواند به مرگ یا تهدید به مرگ یا وقوع یک سانحه جدی منجر شود.

با این حال از آنجایی که این مطالعات دقیقاً نشان نداده‌اند که چگونه داروهای روان‌گردان، ذهن را دوباره سیم‌کشی می‌کنند، گروهی از عصب‌شناسان تصمیم گرفتند از فناوری تصویربرداری عصبی برای کاوش عمیق در مغز و یافتن پاسخ‌ها استفاده کنند.

محققان افرادی را که از افسردگی شدید رنج می‌بردند، ثبت نام کردند و سیلوسایبین یا یک داروی ضد افسردگی استاندارد را برای آنها تجویز کردند. این در حالی بود که شرکت کنندگان نمی‌دانستند کدام یک را دریافت می‌کنند.

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی کاربردی(fMRI) که عملکرد متابولیک را به تصویر می‌کشد، برای ثبت دو عکس فوری از فعالیت مغز آنها، یکی یک روز قبل از دریافت اولین دوز و دومی سه هفته پس از دریافت دوز نهایی استفاده شد. شرکت‌کنندگان همچنین در این مدت با متخصصان بهداشت روان ملاقات داشتند.

طبق مطالعه منتشر شده در مجله "نیچر مدیسین"(Nature Medicine)، شرکت کنندگانی که داروی ضد افسردگی دریافت کرده بودند، بهبود خفیفی در علائم خود در طول سه هفته گزارش کردند و فعالیت عصبی آنها در قسمت‌های خاصی از مغز محدود شد. با این حال، افرادی که سیلوسایبین دریافت کرده بودند، بهبود سریع و پایدار از افسردگی خود را گزارش کردند و فعالیت عصبی آنها دچار چابکی شناختی شبیه به یک مغز سالم شده بود.

 





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: